Deutsch (Deutschland) en-US
Deutsch (Deutschland) en-US

Dr.  Tanja  Kutscher

Profile Avatar
Adresse:
Leibniz-Institut für Bildungsverläufe
Wilhelmsplatz  3
96047  Bamberg
Raum:
WP3/01.21
Arbeitseinheit:
Pädagogisch-Psychologische Methoden
Kontakt:
Telefon: +49 951 863-3389

Ausgewählte Publikationen

<div class="gs_citr" data-mce-tabindex="0">Kutscher, T., & Eid, M. (in revision). <em>Optimal Number of Response Categories for Assessing Job Satisfaction with a Rating Scale: an Experimental Online Study</em>.</div><p> <br></p><p>Kutscher, T., Eid, M., & Crayen, C. (2019). Sample Size Requirements for Applying Mixed Polytomous Item Response Models: Results of a Monte Carlo Simulation Study. <em>Frontiers in Psychology,</em> <em>10,</em> 2494. <a href="https://doi.org/10.3389/fpsyg.2019.02494" data-mce-href="https://doi.org/10.3389/fpsyg.2019.02494">https://doi.org/10.3389/fpsyg.2019.02494</a><br data-mce-bogus="1"></p><p> <br></p><p>Wiest, M., Kutscher, T., Willeke, J., Merkel, J., Hoffmann, M., Kaufmann-Kuchta, K., & Widany, S. (2019). The potential of statistical matching for the analysis of wider benefits of learning in later life. <em>European Journal for Research on the Education and Learning of Adults</em>, <em>10</em>(3), 291-306. <a href="http://dx.doi.org/10.3384/rela.2000-7426.rela201910" data-mce-href="http://dx.doi.org/10.3384/rela.2000-7426.rela201910">http://dx.doi.org/10.3384/rela.2000-7426.rela201910</a><br data-mce-bogus="1"></p><p><br></p><p>Kutscher, T., Crayen, C., & Eid, M. (2017). Using a Mixed IRT Model to Assess the Scale Usage in the Measurement of Job Satisfaction. <em>Frontiers in Psychology</em>, 7:1998.</p><p> <br></p><p>Hentschel, S., Eid, M., & Kutscher, T. (2016). The influence of major life events and personality traits on the stability of affective well-being. <em>Journal of Happiness Studies</em>, 1-23.</p><p> <br></p><p>Landgraf, S., Ilinykh, A., Haller, C. S., Shemelina, O., Cropley, D., von Treskow, I., Razumnikova, O. M., Kutscher, T., & van der Meer, E. (2015). Culture makes the differences: the "creativity-schizotypy" association varies between Germans and Russians. <em>The International Journal of Creativity and Problem Solving, 25</em>, 35-61.</p><p> <br></p><p>Eid, M. & Kutscher, T. (2014). Statistical models for analyzing stability and change in happiness. In K. M. Sheldon & R. E. Lucas (Eds.), <em>Stability of happiness. Theories and evidence on whether happiness can change </em>(pp. 263 – 297). Amsterdam: Elsevier.</p><p> <br></p><p>Kutscher, T., Neutze, J., Beier, B.M., Dahle K.-P. (2011). Vergleich zweier diagnostischer Ansätze zur Erfassung der Sexualfantasien pädophiler Männer. <em>Forensische Psychiatrie Psychologie, Kriminologie, 5</em>, 165–176.</p><p> <br></p><p>Sasse, J., Neutze, J., Pfenning, A., Kutscher, T., Bauer, M. (2007). Bipolar Disorder in Women. <em>Clinical Approaches in Bipolar Disorders, 6</em>, 45-53.</p><p> <br></p>

Ausgewählte Präsentationen

<p>Eid, M., & Kutscher, T. (2019). <em>Can response styles be avoided when individuals are allowed to choose the response scale they prefer?</em> Talk at the 14th Tagung der Fachgruppe Methoden & Evaluation der Deutschen Gesellschaft für Psychologie, 16.09. - 18.09.2019, Kiel, Germany.</p><p><br data-mce-bogus="1"></p><p>Wiest, M., Kutscher, T., Hoffmann, M., Widany, S., & Kaufmann-Kuchta, K. (2018). <em>Nimmt die Teilnahme an informellem Lernen im höheren Erwachsenenalter zu? Längsschnittliche Analysen zu altersassoziierten Veränderungen. </em>Poster am 51. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie, Frankfurt-am-Main, 15.09. – 20.09.2018, Deutschland.</p><p><br data-mce-bogus="1"></p><p>Kutscher, T., & Eid, M. (2017). <em>Optimal number of response categories for assessing job satisfaction: Results from an experimental online study.</em> Talk at the 13th Tagung der Fachgruppe Methoden & Evaluation der Deutschen Gesellschaft für Psychologie, 17.09. - 20.09.2017, Tübingen, Germany.</p><p><br data-mce-bogus="1"></p><p>Kutscher, T., Crayen, C., Eid, M. (2016). <em>Erforderliche Stichprobengröße für die Anwendung von Mischverteilungs-IRT Modellen bei 11 Antwortkategorien: Eine Simulationsstudie.</em> Vortrag am 50. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie, Leipzig, 18.09. - 22.09.2016, Leipzig, Deutschland.</p><p><br data-mce-bogus="1"></p><p>Kutscher, T., Crayen, C., Eid, M. (2013). <em>Appropriateness of the Eleven-Point Likert Scale for Assessing Job Satisfaction. </em>Poster at the the HILDA Survey Research Conference 2013, 3.10. - 4.10.2013, Melbourne, Australia.</p><p><br data-mce-bogus="1"></p><p>Kutscher, T., Crayen, C., Eid, M. (2013). <em>Unterschiedliche Skalennutzung bei der Messung von Arbeitszufriedenheit: Anwendung des gemischten generalisierten Partial-Credit-Modells. </em>Talk at the 11th Tagung der Fachgruppe Methoden & Evaluation der Deutschen Gesellschaft für Psychologie, 19.09. - 21.09.2013, Klagenfurt, Austria.</p><p><br data-mce-bogus="1"></p><p>Kutscher, T., Neutze, J., Dahle, K-P., Beier, K. M. (2010). <em>Content of pedophilic and hebephilic sexual fantasies and its impact on child sexual abusive behavior.</em> Talk at the 11th International Conference of the International Association for the Treatment of Sexual Offenders (IATSO), 01.09. - 04.09.2010, Oslo, Norway.</p><p><br data-mce-bogus="1"></p>