Deutsch (Deutschland) English (United States)
Deutsch (Deutschland) English (United States)

Dr.  Markus  Nester

Profile Avatar
Address:
Leibniz-Institut für Bildungsverläufe
Wilhelmsplatz  3
96047  Bamberg
Contact:
Telephone: +49 951 700 60 335

Selected Publications

<p>Zielonka, M. (2017). <a href="https://www.logos-verlag.de/cgi-bin/engbuchmid?isbn=4645&lng=deu&id=" target="_blank" data-mce-href="https://www.logos-verlag.de/cgi-bin/engbuchmid?isbn=4645&lng=deu&id=">Revision und Stabilisierung von Schulwahlentscheidungen in der Sekundarstufe 1. Berlin: Logos.</a><br></p><p> <br></p><p>Buchholz, S., Skopek, J., Zielonka, M., Ditton, H., Wohlkinger, F. & Schier, A. (2016). Secondary school differentiation and inequality of educational opportunity in Germany. In H.-P. Blossfeld, S. Buchholz, J. Skopek & M. Triventi (Hrsg.), Differentiation in Secondary Education and its Short- and Longer Term Effects on Inequality of Educational Opportunities: Models of Secondary Education and Social Inequality – An International Comparison (S. 79–92). Cheltenham, UK und Northampton, MA, USA: Edward Elgar Publishing.</p><p> <br></p><p>Bethmann, A., Schierholz, M., Wenzig, K., & Zielonka, M. (2014, July). Automatic Coding of Occupations Using Machine Learning Algorithms for Occupation Coding in Several German Panel Surveys. In Beyond traditional survey taking. Adapting to a changing world. Proceedings of Statistics Canada Symposium.</p><p> <br></p><p>Zielonka, M., Beier, L. & Blossfeld, H.-P. (2014). Schulverläufe während der Sekundstufe. In M. Mudiappa & C. Artelt (Hrsg.), BiKS - Ergebnisse aus den Längsschnittstudien. Praxisrelevante Befunde aus dem Primar- und Sekundarschulbereich (S. 119–130). Schriften aus der Fakulät Humanwissenschaften der Otto-Friedrich-Universität Bamberg. University of Bamberg Press.</p><p> <br></p><p>Zielonka, M., Relikowski, I., Kleine, L., Luplow, N., Yilmaz, E. & Blossfeld, H.-P. (2013). Migrations- und geschlechtsspezifische Disparitäten in der Primar- und Sekundarstufe. Befunde aus der Längsschnittstudie BiKS 8-14. In A. Hadjar & S. Hupka-Brunner (Hrsg.), Geschlecht, Migrationshintergrund und Bildungserfolg (S. 133–158). Weinheim: Beltz.</p><p> <br></p><p>Kleine, L., Birnbaum, N., Zielonka, M., Doll, J. & Blossfeld, H.-P. (2010). Auswirkungen insitutioneller Rahmenbedingungen auf das Bildungsstreben der Eltern und die Bedeutung der Lehrerempfehlung. Journal for Educational Research Online/Journal für Bildungsforschung Online, 2(1), 72–93.</p><p> <br></p><p>Relikowski, I., Zielonka, M. & Hofmeister, H. (2008). Increasing employment instability among young people? Labor market entries and early careers in the United States of America, 1984-2002. (S. 207–232). Edward Elgar Publishing.</p><p> <br></p>

Third-Party Funded Projects

<p><br data-mce-bogus="1"></p>