Deutsch (Deutschland) en-US
Deutsch (Deutschland) en-US

  Nils  Lerch

Profile Avatar
Adresse:
Leibniz-Institut für Bildungsverläufe
Wilhelmsplatz   3
96047  Bamberg
Kontakt:
Telefon: +49 951 863-3540

Ausgewählte Publikationen

<p><strong>Lerch, N., & Rauh, L.</strong> (2022): LIfBi <em>Study Manager</em>: Current status and future vision of digitized study management in the NEPS. LIfBi <em>Working Paper</em> (No. 107), Leibniz Institute for Educational Trajectories. https://doi.org/10.5157/LIfBi:WP107:1.0</p><p> <br></p><p><strong>Lerch, N.</strong> (2018): The Causal Analysis of the Development of the Unemployment Effect on Life Satisfaction. <em>SOEPpapers on Multidisciplinary Panel Data Research</em> (No. 991), DIW Berlin. DOI: <a title="10.2139/ssrn.3279500" href="https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=3279500" data-mce-href="https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=3279500">10.2139/ssrn.3279500</a>. Available at: <a href="https://www.diw.de/sixcms/detail.php?id=diw_01.c.606751.de" data-mce-href="https://www.diw.de/sixcms/detail.php?id=diw_01.c.606751.de">https://www.diw.de/sixcms/detail.php?id=diw_01.c.606751.de</a>.<br></p><p> <br></p><p><strong>Lerch, N.</strong> (2017): Die kausalanalytische Interpretation des OED-Dreiecks: Eine Analyse der Reproduktion sozialer Ungleichheiten nach Bourdieu [The causal-analytic interpretation of the OED-triangle: An analysis of the reproduction of social inequalities according to Bourdieu]. Masterarbeit [master thesis]. opus, Bamberg. Otto-Friedrich-Universität Bamberg. <a href="https://opus4.kobv.de/opus4-bamberg/frontdoor/index/index/docId/49763" data-mce-href="https://opus4.kobv.de/opus4-bamberg/frontdoor/index/index/docId/49763">https://opus4.kobv.de/opus4-bamberg/frontdoor/index/index/docId/49763</a>.</p><p> <br></p>

Ausgewählte Präsentationen

<p><strong>Lerch, N., & Rauh, L.</strong> (2023): "LIfBi <em>Study Manager</em>: Aktueller Status und zukünftige Vision zum digitalen Studienmanagement im NEPS" (oral presentation). 15. Workshop der Panelsurveys im deutschsprachigen Raum. DIW Berlin. Berlin, Germany, 31.03.2023.</p><p><strong><br data-mce-bogus="1"></strong></p><p><strong>Lerch, N., & Löwe, L.</strong> (2021):"Ungleichheiten beim Erwerb der Hochschulzugangsberechtigung: Eine Frage der Messung von Bildung?" (poster presentation; virtual). 7. Jahrestagung des Berliner Netzwerks für interdisziplinäre Bildungsforschung (BIEN). DIW Berlin, Germany, 25.03.2021.</p><p> <br></p><p><strong>Lerch, N., & Rauh, L.</strong> (2019): "Softwaregestütztes Studienmanagement. Steuerung in komplexen Projekten" (poster presentation). LIfBi Evaluierung 2019. Bamberg, Germany, 10.10.2019.<br></p><p> <br></p><p><strong>Lerch, N.</strong> (2019): "Die Relativität von Bildungsniveaus [The relativity of educational levels]" (oral presentation). Wissenschaftliche Jahrestagung LERN 2019. Bildung im Erwachsenalter: Herausforderungen und Potenziale für die Bildungsforschung [Education for Adults: Challenges and Potentials for Education Research]. Nürnberg, Germany, 26.03.2019.</p><p> <br></p><p><strong>Lerch, N.</strong> (2017): "Is the educational attainment a relative or absolute good?" (poster presentation). 2nd International NEPS Conference. Leibniz Institute for Educational Trajectories (LIfBi). Bamberg, Germany, 05.10.2017.</p><p> <br></p><p><strong>Lerch, N.</strong> (2017): "Is the educational attainment a relative or absolute good?" (oral presentation). Second International Workshop of  ISA RC45 on Social Inequality. International Sociological Association Research Committee 45 on Rational Choice; Stratification and Social Psychology Project (SSP Project). Utrecht, The Netherlands, 01.09.2017.</p><p> <br></p>

Eigenes Profil bearbeiten